ایمنی فردی و گروهی

ساخت وبلاگ

گوش گیر (ایرپلاگ)

استفاده از گوش گیر ها یا همان ایرپلاگ یه روش بی نظیر برای قطع و کاهش صداهای مزاحم محیط است. استفاده از ایرپلاگ به فرد کمک می کند تا ایمنی و سلامت شنوایی خود را حفظ نماید. گوش گیرها یا همان ایرپلاگ ها در انواع مختلفی تولید و ساخته شده اند. در این مقاله با انواع ایرپلاگ ها آشنا خواهید شد.

شما همچنین می توانید مقاله شناخت 5 نوع ایرپلاگ و ویژگی های آنها را مطالعه نمایید.

 

انواع گوش گیر

  • گوش گیر فوم : گوش گیرهای فوم از مواد فوم اسفنجی ساخته شده اند. مواد فوم رول می‌شود و سپس وارد کانال گوش می‌شود و در آنجا منبسط می‌شود تا با خطوط خاص کانال گوش شما مطابقت داشته باشد. اگر چه راه حلی با تکنولوژی پایین در نظر گرفته می شود، اما گسترش این گوش گیر در گوش شما به معنای یک جاسازی سفارشی و ایمن تر است. گوش گیرهای فوم برای یک کاربر طراحی شده است. تمام این ویژگی ها باعث می شود گوش گیرهای فوم رایج ترین گوش گیر در بازار باشند.  این گوش‌گیرها شکل استوانه‌ای با انتهای صاف دارد که آن‌ها را برای خواب ایده‌آل می‌کند. همچنین شکل آنها، بر خلاف جایگزین های مخروطی، به برخی افراد کمک می کند تا تناسب ایمن تری داشته باشند. گوش گیرهای فوم نیز به عنوان بهترین گوش گیر معرفی می شوند.
  • گوش گیر از پیش ساخته شده : این گوش گیرها که معمولا از سیلیکون ساخته شده اند، به شکلی هستند که داخل گوش شما قرار می گیرند. این گوش گیرها معمولاً از چند "لایه" از دیسک های سیلیکونی انعطاف پذیر تشکیل شده اند، این گوش گیرها برای ایجاد مهروموم مناسب گوش طراحی شده اند که به جلوگیری از رسیدن صدا به پرده گوش شما کمک می کند. گوش گیرهای از پیش ساخته شده قابل استفاده مجدد هستند و اغلب همراه با کیف حمل هستند. این نوع گوش‌گیرها گران‌تر است، اما استفاده‌کننده باید ماهیت قابل استفاده مجدد این گزینه را در نظر بگیرد.
  • گوش گیر مومی : گوش‌گیرهای مومی، گلوله‌های مومی هستند که می‌توان آن‌ها را طوری قالب‌گیری کرد که در داخل گوش قرار گیرند. نام دیگر گوش‌گیرهای مومی “Ear Pudy” است. گوش‌گیرهای مومی اغلب توسط شناگران و برای محافظت از کانال‌های گوش در برابر آب استفاده می‌شود. برخی از گوش گیرهای مومی قابل استفاده مجدد هستند، در حالی که برخی دیگر قابل استفاده نیستند.

 الزامات خرید گوش گیر

نکاتی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گوش گیر برای شما مناسب است در نظر بگیرید:

  • راحتی : راحتی مهمترین جنبه گوش گیر شماست. دو مورد در راحتی گوش گیر نقش دارند: اندازه و شکل. اگر می دانید مجرای گوش کوچک یا بزرگی دارید، قبل از خرید حتما اندازه گوش گیر را در نظر بگیرید. خواندن نظرات می‌تواند آگاهی لازم را برای شما ایجاد کند ، اما گوش‌گیرهای فومی بیشترین انعطاف‌پذیری را در اندازه ارائه می‌دهند، زیرا متناسب با اندازه و شکل گوش خاص شما منبسط می‌شوند. شکل دومین عاملی است که باید در نظر گرفته شود. باز هم، گوش گیرهای فومی بیشترین سفارشی سازی را برای تناسب گوش ارائه می دهند.
  • سهولت استفاده : استفاده از گوش گیرها چقدر آسان است، برای افرادی که از گوش گیر در محل کار یا در شرایطی که باید گوش گیرها را مرتباً و به آسانی قرار داده و جدا کنید، فاکتور مهمی خواهد بود.
  • دوام : تصمیم گیری بین گوش گیرهای قابل استفاده مجدد و یکبار مصرف بستگی به نیاز شما دارد. برای خواب، گوش گیرهای یکبار مصرف ممکن است ترجیح داده شوند زیرا شکل آنها برای خواب راحت تر است. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری روی یک جفت گوش‌گیر خوب که در شرایط استفاده یا شرایط شدید دوام می‌آورند، ممکن است ترجیح داده شود.

تصمیمات زیادی برای انتخاب گوش گیر وجود دارد. زمانی را برای تعیین نحوه استفاده از گوش گیر خود اختصاص دهید و همچنین راحتی را در نظر بگیرید، اینکه آیا آنها باید مرتباً در طول روز جاگذاری و جدا شوند و آیا به گوش گیر بادوام و بادوام نیاز دارید یا اینکه گوش گیر قابل استفاده مجدد است. مناسب. همچنین به درجه بندی دسیبل گوش گیر نگاهی بیندازید که به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا ایرپلاگ برای نحوه استفاده از آن ها به اندازه کافی مزیت مسدود کننده نویز دارد یا خیر.

 

گوش گیرهای یکبار مصرف چیست؟

محبوب ترین سبک گوش گیرهای یکبار مصرف، گوش گیرهای فوم با بازیابی آهسته هستند که حدود 75 درصد از گوش گیرهای یکبار مصرف فروخته شده در ایالات متحده را تشکیل می دهند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که برای هر گوش مناسب باشند و فقط یک بار استفاده شوند و ضایعات زیادی ایجاد کنند. برای اینکه این گوش گیرها را به درستی در گوش خود قرار دهید، آنها را در یک استوانه کوچک بغلتانید و تا جایی که ممکن است در عمق مجرای گوش قرار دهید. سپس باید آنها را تا دو دقیقه در جای خود نگه دارید زیرا کاملاً منبسط می شوند و مجرای گوش را پر می کنند. دما می تواند بر مدت زمانی که طول می کشد تا گوش گیر به طور کامل منبسط شود، تأثیر بگذارد. هوای خنک‌تر باعث می‌شود که گوش‌گیر فومی کند بازیابی شما نسبت به زمانی که گرم‌تر است، بیشتر طول بکشد تا باز شود.

 

گوش گیرهای سفارشی چیست؟

گوش گیرهای سفارشی از برداشتی از گوش شما در دفتر ما تولید می شوند. تکنسین‌ها از این برداشت برای ایجاد گوش‌گیرهایی استفاده می‌کنند که با اندازه‌گیری دقیق کانال گوش شما طراحی شده‌اند. گوش گیرها بسته به نیاز شما می توانند از مواد مختلفی ساخته شوند. اکثراً مواد سیلیکونی را انتخاب می کنند که بسته به مراقبت و رسیدگی بین سه تا پنج سال دوام خواهد آورد. هر گوش سالمی می‌تواند برای گوش‌گیر مناسب باشد، به این معنی که گوش‌هایی که برای گوش‌گیرهای یکبارمصرف خیلی کوچک یا بزرگ هستند، می‌توانند از محافظ شنوایی سفارشی بهره‌مند شوند. گوش هایی با شکل غیرعادی ناشی از نقص مادرزادی، تروما، بیماری یا جراحی نیز می توانند با موفقیت نصب شوند. بیشتر برداشت‌ها می‌توانند تا پنج سال قبل از برداشت مجدد باقی بمانند. این به این معنی است که اگر قالب‌های گوش سفارشی خود را گم کنید، می‌توان جایگزین‌های آن را به راحتی از قالب روی فایل ایجاد کرد. اگر مرتباً در معرض صداهای بلند هستید، باید روی گوش‌گیرهای سفارشی سرمایه‌گذاری کنید. مزایا عبارتند از:

  • کیفیت صدای برتر
  • راحتی استثنایی
  • پس انداز بلند مدت

 

 

نکات نظافت و مراقبت گوش گیرها

گوش گیرها باید با حذف تمام جرم گوش و آلودگی ها قبل از قرار دادن مجدد تمیز شوند.

1. گوش گیرهای قابل استفاده مجدد را می توان با صابون ملایم و آب گرم شسته و اجازه داد تا در هوا خشک شود.

2. از هیچ شکلی از حلال، الکل و پاک کننده های حلال و/یا الکلی برای تمیز کردن گوش گیر استفاده نکنید.

3. شستشو ممکن است چندین بار تکرار شود.

4. گوش گیرهای قابل استفاده مجدد باید قبل از هر بار استفاده از نظر سایش بررسی شوند و مرتباً تعویض شوند.

5. با نگهداری مناسب، گوش گیرهای قابل استفاده مجدد باید هر 2-4 هفته یکبار تعویض شوند. اگر از گوش‌گیرهای نواری استفاده می‌کنید، غلاف‌ها را ۲ تا ۴ هفته تعویض کنید تا از محافظت بهینه اطمینان حاصل کنید.

6. گوش گیرهای فوم فشاری باید هر 5 روز یکبار تعویض شوند.

7. همه گوش گیرها باید قبل و بین استفاده به گونه ای نگهداری شوند که از آلودگی، چربی و سایر آلودگی ها محافظت کنند. توصیه می کنیم آنها را در بسته بندی یا جعبه نگهداری اصلی خود نگهداری کنید.

ایمنی فردی و گروهی...
ما را در سایت ایمنی فردی و گروهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ملیکا hseengineer بازدید : 142 تاريخ : شنبه 16 مهر 1401 ساعت: 12:15

 شناخت 5 نوع  ایرپلاگ مختلف و ویژگی های آنها

در این مقاله مروری بر انواع مختلف ایرپلاگ، موارد استفاده اولیه و برخی ویژگی‌هایی است که باید هنگام استفاده از آنها بدانید را برای شما بیان خواهیم کرد. کاربردهای رایج ایرپلاگ عبارتند از:

  • محافظ شنوایی در محل کار و در محدوده با نویز بالا
  • محافظت از شنوایی در کنسرت ها و سایر مکان های سرگرمی با حفظ صدا
  • کاهش صدا در شب برای خواب بهتر
  • کاهش صدا در طول روز هنگام مسافرت، مطالعه یا مدیتیشن
  • استفاده هنگام شنا، موج سواری یا حمام کردن، آب را از گوش خود دور نگه دارید
  • کمک به تغییرات سریع فشار هوا و درد گوش در طول سفر هوایی

اگر به دنبال خرید ایرپلاگ به عنوان محافظ شنوایی در محیط کار هستید، مطمئن شوید که کدام محافظ شنوایی در محل کار شما مورد نیاز است. انواع ایرپلاگ هایی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد شامل:

  1. ایرپلاگ فوم
  2. ایرپلاگ قابل استفاده مجدد (از پیش قالب گیری شده)
  3. ایرپلاگ مومی
  4. ایرپلاگ بتونه سیلیکونی
  5. ایرپلاگ برای نوازندگان / گوش گیر موسیقی

 

  1. ایرپلاگ فوم

ایرپلاگ فوم موثرترین گوش گیرهای کاهش نویز هستند. آنها به داخل یک سیلندر فشرده شده و وارد کانال گوش می شوند. آنها به آرامی منبسط می شوند تا کاملاً با شکل مجرای گوش شما مطابقت داشته باشند. اگر آنها را عمیق وارد کنید، می توانند در مسدود کردن نویز، از جمله نویز فرکانس پایین، بسیار موثر باشند.  می توانید با موفقیت از ایرپلاگ های فوم در برابر صدای زمزمه با فرکانس 40-50 هرتز استفاده کرده‌ام .

 ایرپلاگ های فومی در اندازه‌ها و اشکال مختلف موجود هستند که پلاگ کمی مخروطی و پلاگ استوانه‌ای رایج‌ترین آنها هستند.  از آنجایی که گزینه‌ها و اندازه‌های بسیار زیادی وجود دارد، تقریباً همه می‌توانند گوش‌گیرهای فومی را پیدا کنند که متناسب با گوششان باشد و راحت باشند. ایرپلاگ فوم دارای رتبه کاهش نویز (NRR) تا 33 هستند که بالاترین امتیاز موجود برای هر محافظ گوش است. محدوده معمول برای ایرپلاگ فوم از 28 تا 33 است.

موارد استفاده از ایرپلاگ فوم

  • تقریباً در هر جایی که کاهش نویز مورد نیاز است
  • محافظت از شنوایی در محیط کاری با صدای بلند
  • محافظ شنوایی در محدوده*
  • خواب، مطالعه، سفر، مدیتیشن
  • در مکان های تفریحی (کنسرت، بارهای پر سر و صدا)

از آنجایی که ایرپلاگ های فومی نرم و انعطاف‌پذیر هستند و کاهش صدای فرکانس پایین خوبی را ارائه می‌دهند، برای دوبرابر کردن، یعنی استفاده از آن‌ها همراه با گوش‌گیرهای محافظ شنوایی عالی هستند.

مزایای ایرپلاگ فومی

  • کاهش نویز بسیار موثر
  • بدون قطعات سفت و سخت
  • راحت هستند زیرا با کانال گوش شما مطابقت دارند
  • دارای بسیاری از اندازه ها و اشکال مختلف برای انتخاب

 

 

  1. ایرپلاگ قابل استفاده مجدد (از پیش قالب گیری شده)

ایرپلاگ های سیلیکونی قابل استفاده مجدد معمولا دارای یک ساقه (کم و بیش سفت) برای آسان‌تر کردن جاگذاری هستند و سه یا حتی چهار فلنج نرم به ساقه متصل می‌شوند. انواع دیگر دارای یک مخروط لاستیکی یا گنبد هستند. برای وارد کردن آنها، گوش خود را به سمت بالا و بیرون بکشید، به آرامی گوش گیر را فشار دهید و سپس گوش خود را رها کنید. همچنین می توانید دوشاخه را کمی بچرخانید یا تکان دهید، اما از زور استفاده نکنید. همه فلنج ها باید در مجرای گوش باشند. گوش گیر قابل استفاده مجدد اگر به خوبی جا بیفتند، اکثر انواع ضد آب هستند. از نظر حداکثر کاهش نویز قابل دستیابی، بهترین ایرپلاگ های سیلیکونی قابل استفاده مجدد پس از ایرپلاگ های فوم در رتبه دوم قرار دارند. رتبه بندی کاهش نویز از 20 تا 28 رایج است و برخی از انواع آن حتی بالاتر می روند.  در حالی که بسیاری از افراد هر روز به مدت هشت ساعت از آنها استفاده می کنند، نسبت به گوش گیرهای فومی راحت تر هستند. مراقب باشید که ایرپلاگ قابل استفاده مجدد را به آرامی جدا کنید تا از ورود سریع هوا به داخل جلوگیری کنید. در غیر این صورت، تغییرات ناگهانی فشار هوا ممکن است به شدت پرده گوش شما را حرکت دهد. این ایرپلاگ ها برای جلوگیری از عفونت باید به درستی تمیز شوند.

موارد استفاده از ایرپلاگ قابل استفاده مجدد

  • محافظت از شنوایی در محیط کاری با صدای بلند
  • شنا (بعضی از مدل ها حتی به طور خاص برای شنا طراحی شده اند)
  • مطالعه، مسافرت، مدیتیشن و خواب (بعضی از انواع ساقه نرم دارند)
  • در مکان های تفریحی (کنسرت، بارهای پر سر و صدا)

مزایای ایرپلاگ قابل استفاده مجدد

  • قابل شستشو و استفاده مجدد
  • می تواند یک مهر و موم ضد آب ایجاد کند
  • هنگام قرار دادن گوش گیرهای قابل استفاده مجدد، فقط باید ساقه (اما نه دوشاخه) لمس شود.
  • بدون نیاز به رول کردن

 

  1. ایرپلاگ مومی

ایرپلاگ های مومی قالب‌گیری که در سال 1907 اختراع شدند، اولین گوش‌گیرهای تجاری موجود بودند. به طور معمول در ساخت این ایرپلاگ ها از دستور العمل های موم پارافین استفاده می شود. برای استفاده از آن‌ها، پشم‌های اطراف را جدا می‌کنید، موم را در دست گرم می‌کنید و آن را به شکل توپ در می‌آورید. سپس توپ روی ورودی کانال گوش قرار می دهید. (در حین استفاده، گوش خود را کمی به سمت بالا بکشید.)

این ایرپلاگ ها فقط برای آب بندی ورودی کانال طراحی شده اند. هرگز سعی نکنید آنها را وارد کانال گوش کنید زیرا ممکن است نتوانید آنها را خارج کنید. برخی از شرکت ها، مانند Quies، از موم خالص استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر، مانند Ohropax، از مخلوط موم-وازلین-پنبه تا حدودی چسبنده استفاده می کنند. هر دو به یک اندازه در برابر سر و صدا کار می کنند. از آنجایی که ایرپلاگ های  مومی هستند و فقط ورودی کانال گوش را می‌بندند، بسیار راحت هستند. از طرف دیگر، به دلیل اینکه ممکن است عمیقا وارد نشده باشند، نویز کمتری را کاهش می دهند (که بیشتر با نویز فرکانس پایین تر است) و در نتیجه امتیاز کاهش نویز کمتری نسبت به فوم و اکثر گوش گیرهای سیلیکونی قابل استفاده مجدد دارند.

موارد استفاده از ایرپلاگ مومی

  • برای خواب، مطالعه، مسافرت و مدیتیشن
  • در برابر صداهای روزمره زمانی که کاهش نویز متوسط ​​مورد نیاز است
  • برای افرادی که نمی توانند هیچ فشاری را در مجرای گوش خود تحمل کنند

مزایای ایرپلاگ مومی

  • آسان برای اعمال
  • بسیار راحت
  • بدون فشار در مجرای گوش

 

  1. ایرپلاگ سیلیکونی

این ایرپلاگ ها نیز به شکل یک توپ خمیر می شوند و روی دهانه کانال گوش صاف می شوند. ایرپلاگ های سیلیکونی ممکن است به شکل مخروطی در نیایند یا داخل کانال گوش قرار نگیرند.

موارد استفاده از ایرپلاگ سیلیکونی

  • برای جلوگیری از خروج آب هنگام شنا، حمام کردن یا دوش گرفتن
  • برای خواب، مطالعه، مسافرت و مدیتیشن
  • در برابر صداهای روزمره زمانی که کاهش نویز متوسط ​​مورد نیاز است
  • برای افرادی که نمی توانند هیچ فشاری را در مجرای گوش خود تحمل کنند

مزایای ایرپلاگ سیلیکونی

  • آسان برای اعمال
  • بسیار راحت
  • بدون فشار در مجرای گوش

 

 

  1. ایرپلاگ برای نوازندگان / گوش گیر موسیقی

موسیقی بلند می تواند به شنوایی شما آسیب برساند، همانطور که صداهای دلپذیر کمتر می توانند آسیب ببینند. نوازندگان و همچنین افرادی که به کنسرت می روند در معرض خطر هستند. در واقع کم شنوایی و وزوز گوش در میان نوازندگان رایج است. اما حتی زمانی که سطح سر و صدا در یک رستوران، کنسرت یا باشگاه با صدای بلندتر از آستانه ای که حفاظت شنوایی الزامی است تجاوز نمی کند، باز هم می تواند پیامدهای منفی برای سلامتی کارکنان و همچنین بازدیدکنندگان داشته باشد. اکثر ایرپلاگ هایی که به طور موثر سر و صدا را کاهش می دهند، مانند گوش گیرهای فومی یا گوش گیرهای سیلیکونی قابل استفاده مجدد، می توانند در کنسرت نیز موثر باشند.

مشکل ایرپلاگ های استاندارد این است که همه فرکانس ها را به طور یکنواخت کاهش نمی دهند. در نتیجه، صداهای موسیقی تحریف شده، خفه شده یا فاقد فرکانس بالاتر است. علاوه بر این،  ایرپلاگ های فوم می‌توانند برای محیط‌های با نویز متوسط ​​بسیار مؤثر باشند و ارتباط را دشوار کنند. ایرپلاگ های موسیقی تلاش می‌کنند تا نویز یکنواخت‌تری را در محدوده فرکانس کاهش دهند. اکثر ایرپلاگ های موسیقی از یک فیلتر آکوستیک برای انجام این کار استفاده می کنند. علاوه بر این، برخی از مدل‌ها دارای فیلترهای متعدد با درجه‌بندی کاهش نویز متفاوت هستند که به شما امکان می‌دهند فیلتر را با توجه به صدای محیط خود تعویض کنید. با این حال، بیشتر ایرپلاگ های موسیقی نسبت به ایرپلاگ فوم، ایرپلاگ قابل استفاده مجدد و حتی ایرپلاگ مومی و سیلیکونی به میزان قابل توجهی کاهش نویز کمتری دارند

موارد استفاده از ایرپلاگ موسیقی

  • در کنسرت ها و کلوپ ها
  • در رستوران ها و باشگاه ها
  • برخی از مهمانداران نیز از آنها استفاده می کنند

مزایای ایرپلاگ موسیقی

  • کاهش یکنواخت نویز در محدوده فرکانس؛ حفظ بهتر کیفیت صدا
  • قابل استفاده مجدد
  • تضعیف متوسط، توانایی برقراری ارتباط

 

ایمنی فردی و گروهی...
ما را در سایت ایمنی فردی و گروهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ملیکا hseengineer بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت: 13:17